Veelgestelde vragen

De KNHB bundelt vragen van verenigingen. De veelgestelde vragen en de antwoorden op die vragen vind je op de website van de KNHB.
De informatie op deze pagina wordt steeds aangevuld en actueel gehouden.

Moet ik een mondkapje dragen?
Voor iedereen van 13 jaar en ouder geldt een dringend advies een niet-medisch mondkapje te dragen in voor publiek toegankelijke binnenruimtes. Tijdens het sporten hoeft geen mondkapje gedragen te worden. In de hal, kleedkamers en andere ruimtes geldt het advies wel.
De KNHB vraagt iedereen zich aan dit dringende advies van de overheid te houden.

Mogen de kleedkamers gebruikt worden?
De kleedkamers van MHC Oss zijn voor iedereen gesloten. De sluiting geldt in ieder geval gesloten tot en met 25 oktober 2020.

Mogen we in het clubhuis schuilen als het regent?
Het is niet mogelijk bij slechte weersomstandigheden het clubhuis voor iedereen te openen. Ook in die situatie moet de vereniging zich houden aan de voorschriften.

Voor welke (niet horeca) activiteiten kunnen we het clubhuis gebruiken?
Het is mogelijk het clubhuis te gebruiken voor: wedstrijdsecretariaat, bestuurskamer, operationeel commissie overleg, trainingen en cursussen (o.a. trainers, scheidsrechters), verenigingszaken (AV’s etc.)
Uitgangspunt hierbij is GEEN supporters en publiek, GEEN drukte. Wel het zoveel mogelijk door laten gaan van verenigingsactiviteiten die ondersteunend zijn aan de sport. Zolang het horeca gedeelte gesloten blijft. De KNHB adviseert hier voorzichtig mee om te gaan en alleen waar  echt nodig gebruik van te maken.

Mag ik de wedstrijd van mijn kind (onder 18 jaar) bijwonen?
Ben je rij-ouder van de tegenstander en heeft je kind een leeftijd tot en met 17 jaar? Dan behoor je tijdens de uitwedstrijden tot de begeleiding van het team. Je mag dan bij de wedstrijd aan het veld blijven kijken.
Ben je ouder van een speler van MHC Oss en speelt je kind een thuiswedstrijd? Dan mag je de komende tijd helaas niet naar de wedstrijd op de club komen kijken en moet je je kind bij het hek al afzetten. Speelt je kind een uitwedstrijd en moet je rijden? Alleen wanneer je kunt aantonen dat je rijdienst hebt, mag je blijven kijken aan het veld bij de tegenstander.

Ben je vrijwilliger van MHC? Dan mag je alleen in overleg en met een duidelijke reden tijdens de wedstrijden aanwezig zijn.

Bezoek de website van de KNHB voor de meest actuele informatie. Ga naar veelgestelde vragen over de gevolgen van COVID-19 voor de hockeysport .
De informatie op die pagina wordt steeds aangevuld en actueel gehouden.